သမ္မာကျမ်းစာက လူဝင်စားဆိုတဲ့ အတွေးအခေါ် အယူအဆကိုလက်ခံလားခရစ်တော်ရဲ့လူ့ဇာတိခံယူခြင်း incarnation ကိုတော့ ကျွန်တော်တို့လက်ခံထားတာရှိတယ်။ ခုပြောမှာက Reincarnation ပေါ့။ လူတစ်ယောက်ဟာသေသွားပီးနောက်တစ်ကြိမ်လူ့ဘဝကိုရောက်လာတဲ့ကိစ္စ။
မာလခိ၄:၅ မှာ “ကြည့်ရှုလော့၊ ထာဝရဘုရား၏ကြောက်မက်ဖွယ်သောနေ့ရက်ကြီးမရောက်မှီ၊ ပရောဖက်ဧလိယကို သင်တို့ရှိရာသို့ငါစေလွှတ်မည်။” လို့ဖော်ပြထားတယ်။ ဒီကျမ်းရေးချိန်ဟာ BC၄၃၀-၄၀၀ ဝန်းကျင်မှာဖြစ်ပီးယုဒလူမျိူးတွေကိုဦးတည်ရေးထားခြင်းဖြစ်တယ်။ ကျမ်းထဲမှာ ပရောဖက်ဧလိယကိုစေလွှတ်မယ်လို့ဖော်ပြတယ်။ ဒီလိုနဲ့ ဓမ္မသစ်ခေတ် ရောက်လာချိန် မသဲ၁၁:၁၄-၁၅မှာယေရှုခရစ်တော်ပြောတာကိုကြည့်ရအောင် “သင်တို့သည်ငါ့စကားကို နားခံနိုင်လျှင်၊ဤသူကား လာလတံ့သောဧလိယဖြစ်သတည်း။ ကြားစရာနားရှိသောသူမည်သည်ကားကြားပါစေ” လို့ပြောထားတာတွေ့ရတယ်။ ဤသူကားလို့ရည်ညွှန်းတာက ဗတ္တိဇံဆရာယောဟန်ကိုပြောတာပါ။ ဗတ္တိဇံဆရာယောဟန်ဟာ မာလိအနာဂတ္တိကျမ်းမှာပြောထားတဲ့ ဧလိယဖြစ်တယ်လို့ယေရှုခရစ်တော်ကပြောတယ်။ ဒါဆိုယောဟန်ဟာဧလိယဝင်စားတာပေါ့။
ရှင်လုကာ၁:၁၃မှာ ယဇ်ပုရောဟိတ်ဇာခရိရဲ့ဇနီးဧလိရှဗက်(မယ်တော်မာရိရဲ့အစ်မဝမ်းကွဲ)တော်သူဆီကိုကောင်းကင်တမန်ကသားယောင်္ကျားဖွားမယ့်အကြောင်းပြောတယ်။ သူ့ကိုယောဟန်လို့မှည့်ရမယ်လို့ပြောတယ်။
လုကာ၁:၁၇အဆုံးပိုင်းမှာထာဝရဘုရားအဘို့အလို့ငှါပြင်ဆင်သောလူမျိုးဖြစ်စေခြင်း ငှါ၄င်းသူသည်ဧလိယ၏စိတ်ဝိညဥ်တန်ခိုးနှင့်ပြည့်စုံလျက်၊ဘုရားသခင်ရှေ့တော်သို့သွားလိမ့်မည် လို့ဖော်ပြတယ်။
ကဲယေရှုကရော လူဝင်စားဖြစ်တယ်လို့ဗတ္တိဇံယောဟန်ကိုပြောတာလားဆိုတာ စဥ်းစားစရာတွေတော့ဖြစ်နေတယ်။ ခရစ်တော်ကယောဟန်ကိုပရောဖက်ထက်ကြီးမြတ်တယ်လို့ပြောတယ်။ (မသဲ၁၁:၉)
မသဲ၁၁:၁၁မှာ မိန်းမကမွေးတဲ့လူတွေမှာဗတ္တိဇံဆရာယောဟန်ထက်ကြီးမြတ်တဲ့လူတစ်ယောက်မျှမပေါ်ထွန်းသေးဘူး လို့ပြောပါတယ်။ဒါဟာသို့လော သို့လောနဲ့ယုံကြည်သူတွေကို တွေဝေစေပါတယ်။
ရှင်းလင်းချက်
လူဝင်စားတယ်ဆိုတာဟာအဲဒီလူသေသွားပီးမှနောက်ကိုယ်ခန္ဓာတစ်ခုထဲကိုဝင်တယ်ဆိုတဲ့ လူဝင်စားခြင်းကို လက်ခံထားတဲ့ဘာသာများ အထူးသဖြင့်ဟိန္ဒူ၊ ဗုဒ္ဒ စတဲ့ဘာသာတွေက ဒီလိုအယူအဆတွေကိုလက်ခံထားပါတယ်။
(၁) ဓမ္မရာဇဝင်စတုတ္ထစောင်၂:၁၁အရ ဧလိယဟာ လေဘွေအားဖြင့်ကောင်းကင်ပေါ်တက်တယ်ပြောတယ်။ သူလောကမှာသေသွားတဲ့အထောက်အထားမရှိဘူး။မသေရင်ဝင်စားလို့မရဘူး။
(၂) လုကာ၁:၁၇မှာ ဧလိယ၏စိတ်ဝိညဥ်တန်ခိုးနှင့်ပြည့်စုံလျက်ဆိုတဲ့စကားက ဧလိယ ဝိညာဥ်ဝင်စားတယ်လို့ ဆိုလိုချင်တာမဟုတ်ပါ။ ရှင်ယောဟန်ဟာ မေရှိယလာမယ့်လမ်းကြောင်းကို ကြိုတင်ပြင်ဆင်တဲ့ရှေ့ပြေးပါ။ ဒါဟာသခင်ဘုရားရဲ့နေ့လို့ခေါ်တဲ့ဗျာဒိတ် ၁၁မှာဖြစ်မယ့် ရှေ့ပြေးပုံရိပ်တစ်ခုကို ဧလိယနေရာမှာယောဟန်ကDemonstrate သရုပ်ဖော်တာပါ။
ကျန်ခဲ့တဲ့ပို့စ်မှာပြောခဲ့သလိုပေါ့။ မောရှေကကျွန်တွေကိုကယ်ထုတ်တဲ့ပြယုဒ်က ယေရှုကအပြစ်ကျွန်ဘဝကထုတ်ဆောင်တဲ့ရှေ့ပြေးပုံရိပ်၊ က္ကုဇက်အစားအသေခံလိုက်တဲ့သိုးကယေရှုခရစ်တော်ရဲ့ပုံရိပ်၊တောမှာမြှောက်ထားတဲ့မြွေရုပ်ကလက်ဝါးကပ်တိုင်မှာအသေခံမယ့်ခရစ်တော်၊အခုလည်း ဗျာဒိတ်၁၁ မှာ ဖြစ်ပျက်နေတဲ့ ဘုရားသခင်ရဲ့သတိပေးချက်တွေဧလိယ(၃ရာ၁၇:၁)နဲ့မောရှေ(ထွက်၉:၁၄)တို့ကို ပရောဖက်ပြုခဲ့သလို သခင်ဘုရားရဲ့နေ့ရက်အတွက်ကြိုတင်ပြင်ဆင်ဖို့ နောင်တရခြင်းနဲ့ဆိုင်တဲ့ တရားဟောကိုခဲ့တာဗတ္တိဇံဆရာယောဟန်ပါ။
မရောထွေးစေချင်လို့ထပ်ရှင်းမှဖြစ်မှာမလို့ ဗျာဒိတ်ကျမ်းကိုရေးသူတမန်တော်ယောဟန်သည် AD ၉၅ဝန်းကျင်မှာရေးသူဖြစ်တယ်။ ဗျာဒိတ်ကျမ်းရေးချိန်မှာ ဗတိဇံဆရာယောဟန်မရှိတော့ပါ။
(၃) မသဲ၁၇:၃မှာ မောရှေနဲ့ဧလိယပေါ်လာပီးယေရှုနဲ့စကားပြောတယ်။ အငယ်၅မှာတော့ သူတို့ရဲ့အသံကိုပေတရုတို့ကြားရတယ်။ ကျမ်းပြုဆရာတွေကဧလိယကအရင်လာမယ်လို့ ဘာကြောင့်ပြောတာလဲလို့မေးတဲ့အချိန်မှာခရစ်တော်က ဧလိယလာခဲ့တာပဲလေ၊ လူတွေကမသိလို့သာသူ့ကိုပြုချင်သမျှပြုကြတာလို့ပြောတာဟာအငယ်၁၂မှာခရစ်တော်ကယောဟန်ကိုဆိုလိုမှန်းတပည့်တော်တွေသိကြတယ်လို့ဖော်ပြတယ်။ဒါကလည်း ယောဟန်ကိုဧလိယနဲ့တင်စားမှုတစ်ခုပါပဲ။
(၄) ယေဟန်ကိုယ်တိုင်ရှင်းပီ
ယုဒလူတွေကဗတ္တိဇံဆရာယောဟန်ကိုသွားမေးတယ်၊ လူတွေကတော့ခင်များကို ဧလိယလို့ပြောနေကြပီ။ အဲဒါဟုတ်သလားဆိုပီးမေးတော့ယောဟန်၁:၂၁-၂၂ မှာငါဧလိယမဟုတ်ဘူးတဲ့၊ ဒါဆိုဘယ်သူလဲလို့မေးတော့ပုရောဖက်ဟေရှာယသတင်းစကားကိုကြားပြောတဲ့မေရှိယရဲ့ရှေ့ပြေးဖြစ်တယ်လို့ဖြေတယ်။ ဒါဆိုရှင်းသွားပီအထက်ကပြောခဲ့သလို သူဟာအနာဂတ်မှာဖြစ်မယ့်ပုရောဖက်ဧလိယကဲ့သို့ရှေ့ပြေးတစ်ယောက်ပဲ။
နိဂုံး
ခရစ်တော်ကတစ်ချိန်လုံးယောဟန်ကိုဧလိယကြီးဝင်စားတယ်လို့ဆိုလိုတာမဟုတ်ပဲစကားအစမှာပလ္လင်ခံထားသလို “သင်တို့သည်ငါ့စကားကို နားခံနိုင်လျှင်” (if you are willing to accept it) လို့ပြောတာကမင်းတို့သာ လက်ခံမယ်ဆိုရင်ဒီလူကပရောဖက်ဧလိယမဟုတ်တောင် ဧလိယလိုပရောဖက်မျိုးသခင်ဘုရားရဲ့နေ့ရက်မှာစေလွှတ်မယ့်ပရောဖက်လိုပဲ ယောဟန်ဟာမေရှိယရဲ့ရှေ့ပြေးပရောဖက်တပါးဖြစ်တယ်လို့ဆိုလိုခြင်းပါ။ ခရစ်တော်ကို ဒုတိယအာဒံလို့တင်စားသလိုပေါ့။ လူဝင်စားဆိုတာ သမ္မာကျမ်းစာရဲ့ ယုံချက်လုံးဝလုံးဝမဟုတ်ပါ။
#AUNG MYINT MYAT